mandag 31. desember 2012

Tversoversløyfe

Hva er vel julaften om man ikke buker formiddagen til å lage noe selv? Årets siste liten prosjekt var tversoversløyfer til mannen og minien. De ble så utrolig kjekke begge to, så kanskje blir sløyfene tatt i bruk i kveld også.
Det finnes mange fremgangsmåter der ute på veven, jeg brukte en fra a beautiful mess.



Materialer: Stoff, to rektangler på 23*12 cm og 3*6,5 cm til sløyfen for voksen og 18*9 cm + 2*5 cm stoff til barnesløyfa. Jeg ofret et silketørkle for anledningen. Du trenger også like mye vliselin for å gjøre stoffet stivere og få sløyfen til å holde fasongen. Jeg brukte vliselin på begge stoffbitene, ikke bare på den store som det står i beskrivelsen. I tillegg trenger du et klips, hårspenne, strikk eller lignende for å feste sløyfen. Jeg brukte et strikkbånd til mannens sløyfe, men ville ikke gi minien strikk rundt halsen. Så hans sløyfe sydde jeg rett og slett fast i skjorta. Jeg synes i ettertid at voksensløyfa gjerne kunne vært litt større, så om jeg prøver meg på flere, tror jeg sløyfestoffet blir 25*12cm.



Hell og lykke i det nye året,

Hilsen Ane

1 kommentar:

  1. Da Ane og gutta kom på besøk til oss nyttårsaften var de usedvalnig fjonge med tversover begge to! Vi ante ikke at det gikk an å lage slike selv, men siden vi kjenner Ane burde vi kanskje ha lukta lunta!

    Smil
    Kristine
    www.youcandoit.no



    SvarSlett